Česta pitanja

1.  Šta je to Polazak?

Polazak nudi:

  • Red vožnje autobusa u Srbiji i Crnoj Gori (međunarodni, međugradski...)
  • Red vožnje vozova u Srbiji i Crnoj Gori 
  • Rezervaciju i kupovinu autobuske karte putem interneta (međunarodne linije)
  • Red vožnje gradske i prigradske železnice Beograda (BG:voz)

Polazak nije prevoznik, već nezavisan portal koji vam omogućava brži i jednostavniji pristup informacijama i uslugama registrovanih prevoznika. Sve informacije i usluge pružamo po potpuno istim uslovima kao i prevoznik.

 

2.  Da li karte na sajtu Polazak koštaju isto kao kod prevoznika ili na autobuskoj stanici?

Tako je. Karte preko sajta Polazak možete kupiti po potpuno istim cenama i uslovima koje nudi prevoznik na svojim prodajnim mestima.
 

3. Da li je cena koju vidim pored polaska konačna ili mogu da očekujem neke dodatne troškove?

Cena karte koju vidite pored polaska je konačna i ništa osim toga Vam neće biti dodatno naplaćeno putem platforme Polazak. Naglašavamo da su cene obično različite za različite kategorije putnika (deca, studenti, odrasli, penzioneri), te se menjaju u skladu sa vašim odabirom kategorije. Na nekim stanicama se naplaćuje stanična usluga koja nije uračunata u cenu autobuske karte. Za informacije o staničnim uslugama možete kontaktirati stanice direktno. Na našoj platformi možete pronaći i kontakt podatke autobuskih stanica.

 

4.  Kako da se registrujem i zašto?

Registrovanje je jednostavno i veoma praktično za putnike, uz kratko uputstvo za registrovanje. Kao registrovani korisnik možete da sačuvate listu omiljenih relacija, pregledate istoriju svoje pretrage, imate stalan uvid u prethodno kupljene karte i kupovinu izvršite brže od neregistrovanih korisnika. Takođe, kao registrovan korisnik moći ćete putem mejla da primate obaveštenja u vezi sa novostima na našoj platformi. U slučaju da ne želite da primate obaveštenja, sa naše mejling liste se možete odjaviti u bilo kom trenutku. 
 

5.  Kako mogu da izvršim kupovinu autobuske karte?

Kupovina autobuske karte preko naše platforme je moguća za međunarodne autobuske linije. Uputstvo pronađite ovde:
Kako da kupim kartu putem android aplikacije
 

6.  Na koji način mogu da platim kartu?

Plaćanje karte je moguće na dva načina: 
  • Platnom karticom: Bićete preusmereni na sajt pružalaca usluge elektronske trgovine (Ems), gde je potrebno da unesete podatke o platnoj kartici i tako završiti plaćanje. Potom ćete dobiti obaveštenje elektronskom poštom o uspešnoj ili neuspešnoj transakciji od pružaoca usluge elektronske kupovine (Ems), kao i potvrdu o rezervaciji u slučaju uspešne transakcije od sajta Polazak.
  • Poštanskom uplatnicom: Ukoliko odaberete ovaj vid plaćanja, dobićete na e-mail uputstvo za uplatu sa primerom popunjene uplatnice. Da biste završili kupovinu, neophodno je da uplatu izvršite u roku od 72 sata, jer istekom roka rezervacija prestaje da važi. Svaka uplata mora biti evidentirana najkasnije 24 sata pre naznačenog vremena polaska i do tada mora postojati dokaz o uplati.

 

7. Da li mogu da biram sedište u autobusu?

Prilikom svake kupovine karte, videćete polje “Napomena”. Između ostalog, ovde možete upisati sugestiju u vezi sa željenim mestom za sedenje. Vaš zahtev će u najkraćem roku biti prosleđen prevozniku i ispunjen, ukoliko je željeno mesto slobodno i za to postoje uslovi.
 

8.  Šta znači obaveštenje “ZATVORENA PRODAJA”?

Ukoliko vam se u pretraživaču polazaka pored prikazane cene pojavi neaktivna ikonica Kolica za kupovinu, proverite datum željenog polaska. Karte je moguće kupiti minimum 48 časova pre polaska. Posle toga je prodaja zatvorena.
 

9.  Zašto ne vidim cenu karte?

Za polaske kod kojih nije istaknuta cena karte, još uvek ne vršimo prodaju, te nemamo uvid u tarife. Svakodnevno radimo na proširenju ponude i saradnje sa prevoznicima i u cilju nam je da vam što pre stavimo na raspolaganje sve karte.
 

10.  Da li je neophodno da odštampam kartu?

Prema Uslovima korišćenja naših usluga, putnik je dužan da odštampa kupljenu kartu radi pokazivanja prilikom ulaska u vozilo ili druge provere od strane operatera. 
 

11.  Šta je neophodno da pokažem prevozniku pri polasku na putovanje?

Pri kontroli karata, neophodno je da pokažete odštampanu kartu i lični identifikacioni dokument (ličnu kartu ili pasoš). 
 

12.  Da li mogu da odustanem od putovanja i da li će mi biti vraćen novac?

U slučaju odustajanja od kupovine za povraćaj sredstava ili izmene rezervacije, putnik je dužan da podnese zahtev putem elektronske pošte na adresu: rezervacije@polazak.com
U slučaju da putnik odustane od putovanja u roku do 48 sati pre polaska, ima pravo na nadoknadu od 80% vrednosti karte. Ukoliko do odustajanja dođe u roku kraćem od 48 sati pre polaska, karta se smatra iskorišćenom. Više detalja o uslovima korišćenja možete pogledati ovde.
 

13. Koji je postupak u slučaju reklamacije?

Svaki korisnik usluge Polazak ima pravo na reklamaciju. Opšte reklamacije o radu sajta Polazak i Aplikacije, o prikazanim podacima ili sadržaju naših sajtova korisnici mogu uputiti preko Kontakt menija na sajtu ili putem elektronske pošte na adresu info@polazak.com
Za dodatne informacije u slučaju reklamacije vezane za rezervaciju i kupovinu karata, putnik se može obratiti putem telefona 063/471-119.
 
Ukoliko na ovoj stranici niste pronašli željene odgovore, detaljnije informacije možete pronaći u našim Uslovima korišćenja ili nas kontaktirajte