Bez vozova između Beograda i severa zemlje čak dve-tri godine?

Vest koja se minulih nedelja pronosila među putnicima, da će uskoro biti ukinuti vozovi između prestonice i severa zemlje, ovih dana postala je zvanična. Za putnike nije toliki problem što vozovi od Beograda ka Novom Sadu, Subotici, ali i Beču i Budimpešti od sutra neko vreme neće saobraćati zbog modernizacije pruge. Njih više muči to što se zvanično ne zna koliko dugo će biti bez ove povoljne i od autobusa znatno jeftinije i udobnije vrste prevoza.
 
U „Srbija vozu” su pre dva dana izdali samo šturo saopštenje da će biti obustavljen železnički saobraćaj na pruzi od Beograda do Novog Sada. Ali, nisu naznačili do kada će tačno trajati izmene saobraćaja na ovom vrlo rentabilnom železničkom potezu. U ovom železničkom preduzeću juče su nas uputili da odgovore na ovu temu potražimo u drugoj železničkoj kompaniji – „Infrastrukturi železnica Srbije”. Ali, ni u njoj nisu precizno odgovorili do kada bi mogao da traje prekid putničkog saobraćaja od Beograda ka severu zemlje.
Ako bi se zaključak izvlačio iz odgovora koje smo dobili u „Infrastrukturi”, čini se da putnici koji su do sada išli ka Novom Sadu i Subotici na vožnju ovom prugom neće moći da računaju bar u naredne dve-tri godine. Jer gradnja vijadukta i tunela „Čortanovci” počela je 11. avgusta 2017. i trajaće 52 meseca, obnova pruge Stara Pazova – Novi Sad krenula je 16. marta 2018. i trajaće 48 meseci. Na deonici „Beograd centar” – Stara Pazova gradilište je otvoreno novembra 2017, konkretniji radovi su krenuli  25. jula prošle godine, kako je krajem 2017. najavljeno sređivanje ove deonice će trajati 36 meseci.
 
Pošto je deo ovog zacrtanog roka već prošao, ali najobimniji radovi tek predstoje, jasno je zašto putnici iz prestonice put severa zemlje neće moći normalno da putuju u naredne dve-tri godine.
 
– Dosadašnji radovi na deonici Stara Pazova – Novi Sad izvođeni su u uslovima funkcionisanja železničkog saobraćaja. Međutim, planirani intenzivniji i sveobuhvatniji radovi zahtevali su obustavu železničkog saobraćaja na ovoj deonici, kako bi se radovi odvijali brzo i efikasno – navode u „Infrastrukturi”.
 
Do sada je na pruzi Stara Pazova – Novi Sad dugoj 44 kilometra položeno prvih desetak kilometara pruge za velike brzine. Kada je reč o vijaduktu i tunelima „Čortanovci”, majstori su tu gotovo na pola puta od okončanja radova.
 
– To gradilište jedno je od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine po 1,1 kilometar, dok će vijadukt biti dug 2,9 kilometara i nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara. Do sada je završeno oko 47 odsto ovih radova – ističu u „Infrastrukturi”.
 
Ako se može suditi prema odgovorima nadležnih, ipak postoji šansa da pojedine deonice budu otvarane za saobraćaj i pre nego što se završe radovi na celoj trasi od Beograda do Novog Sada.
 
– Pratićemo dinamiku izvođenja radova na ovim projektima i, svakako ukoliko za to budu postojale mogućnosti, pojedine deonice u određenim vremenskim periodima biće otvarane za saobraćaj – najavljuju iz „Infrastrukture”.

 

Spremna pruga za teretni saobraćaj

 
Kompletan teretni železnički saobraćaj sa pruge Stara Pazova – Novi Sad preusmerava se na pomoćni prevozni pravac Pančevo – Orlovat – Rimski šančevi – Novi Sad.
 
„Infrastruktura” je u decembru završila obnovu 102,5 kilometara te alternativne pruge.
 

Rade Kinezi i Rusi

 
Prugu Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci”, radi ruska kompanija RŽD „Internešnl”, a projekat se finansira iz ruskog kredita.
 
Vrednost ugovorenih radova na pruzi Stara Pazova – Novi Sad je 247,9 miliona dolara, a radovi kod Čortanovaca su vredni 337,6 miliona dolara.
 
Deonicu od „Beograd centra” do Stare Pazove izvode kineske kompanije „Čajna rejlvejs internešnal” i „Čajna komjunikejšns konstrakšn”, a vrednost tog projekta je 350,1 miliona
 
Izvor: Politika
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.