Bolji prevoz za žitelje Nove Pazove, Banovaca, Belegiša i Surduka

Od 1. oktobra počeli su da važe novi redovi vožnje svih prevoznika u međumesnom saobraćaju na teritoriji Srbije. Manji broj polazaka je ukinut, neki su pročešćeni, a dobili smo i nove polaske autobusa pa čak i cele linije. Dok je sveobuhvatno ažuriranje baze podataka u toku, donosimo Vam vesti o novim mogućnostima prevoza!

Degradacija

Procvatom linija Beovoza tokom 90-ih godina prošlog veka mnoga naselja oko Beograda, koja administrativno pripadaju drugim opštinama i koja su time uskraćena za čest i redovan saobraćaj prigradskih GSP-ovih linija, osetila su znatan boljitak u kvalitetu i učestalosti prevoza. "Spaja tri kraja" je bio slogan prepoznatljivih plavih vozova koji su zavidnom brzinom spajali područje Stare Pazove sa područjima Pančeva i Mladenovca, kasnije i Valjeva pritom obuhvatajući sam centar Beograda. Putnici koji su navikli na redovan, brz i udoban prevoz ubrzo su, pod naletom sankcija, sve više prelazili na neredovan autobuski prevoz. Kasnijom odlukom grada Beograda da uvede liniju BG:voza koja danas saobraća između Ovče i Batajnice, gradska želenica je otrgnuta od zaborava i povratila je poverenje putnika, ali samo na teritoriji Beograda. Bez obzira što se na samo nekoliko kilometara od zamišljene granice grada nalaze naselja koja se konstantno povećavaju i gravitiraju prema glavnom gradu, gradski voz više ne svraća tamo.

 

Alternativa

Dok se mnogi žitelji prigradskih naselja uveliko nadaju ponovnom uspostavljanju Beovoza u punom kapacitetu, čini se da autobuski prevoznici, od kojih su neki držali gotovo monopol nad prevozom na teritoriji opštine Stara Pazova, nisu mnogo marili za realne potrebe putnika. Linije od Beograda i Batajnice za Nove i Stare Banovce, Belegiš kao i za Surduk nemaju najoptimalniji red vožnje, na liniji su često stara i loša vozila, a činjenica da obnovljenu liniju BG:voza dnevno koristi preko 32.000 putnika koji njom prevaljuju više od pola puta do svojih prigradskih naselja je potpuno zanemarena. Zanemarujući realne potrebe za prevozom putnika, od kojih mnogi rade ili se školuju u Beogradu, došlo je do veoma jakog bunta stanovnika tih naselja koji su predlagali čak i pripajanje teritoriji grada Beograda.
Možda bi problem bio odavno prevaziđen da su opštinari, železnice ili autobuski prevoznici imali više sluha.
I do toga je konačno došlo onog trenutka kada je privatni prevoznik Lika Bim Turs odlučio da svoje linije za Banovce i Surduk produži do batajničke železničke stanice, odakle putnici BG:voza direktno nastavljaju svoje putovanje.

Poboljšanje

Od stupanja na snagu novih redova vožnje, prevoznik Lika Bim Turs osim što je pročestio linije koje od batajničke železničke stanice idu ka Banovcima, Belegišu i Surduku, uveo je novu liniju koja stanovnicima Nove Pazove po učestalosti ali i ceni predstavlja dobru alternativu. Nadamo se da će nova vozila i redovnost polazaka doprineti znatnom poboljšanju konekcije Batajnice i okolnih naselja.

- Linija Batajnica /železnička stanica/ - Banovci je postala gotovo taktna, pa se tako u vreme popodnevnog špica može računati na prevoz učestalosti od 15-20 minuta radnim danima, a vikendom između 30 i 60 minuta.

- Linija Batajnica /železnička stanica/ - Nova Pazova je predviđena da saobraća na svakih 30 minuta između 6 i 18 časova, radnim danima, nakon čega saobraća taktom od oko sat vremena, a vikendom je predviđen takt od 30 minuta. Cena karte je konkurentna, pa tako za vožnju u jednom smeru kod većine prevoznika treba izdvojiti između 120 i 150 dinara, dok vožnja na novoj liniji staje svega 80 dinara.

Nove redove vožnje možete pronaći ovde!

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.