Deset ključnih pitanja o online prodaji karata

Pre par godina su automati za prodaju karata u Evropi bili poslednje čudo tehnologije, a sada su na mnogim stanicama već prevaziđeni. Znate li zašto? Zato što svaki putnik ima sopstveni automat za kupovinu karata u svom džepu - mobilni telefon.

Na tržištu u našem regionu je ova skupa faza razvoja sa automatima za prodaju karata preskočena. Prodaja karata putem interneta konačno otvara mogućnost uključivanja u savremene tokove uz mnogo manja ulaganja.
Da li vi razmišljate o uvođenju online prodaje autobuskih karata? Ukoliko planirate da svoju uslugu razvijete u ovom smeru, evo deset ključnih pitanja koje treba da postavite svom budućem provajderu prodaje karata putem mobilnog telefona:

1. Da li je komplikovano ispratiti online prodaju karata?

Ovaj sistem treba da olakša radne procese u vašem preduzeću, a ne da donese glavobolju vašem kolektivu. Nove tehnologije treba da budu razumljive i jednostavne za sve one zaposlene, koji u radu koriste računar. 

2. Koliko brzo putnik može kupiti kartu?

Ovo je veoma važno pitanje. Putniku koji je odlučio da ne čeka u redu na autobuskoj stanici da bi kupio kartu, mora biti pružena jasna i brza usluga kupovine putem mobilnog telefona. Važno je da taj proces može obaviti bilo ko, bez obzira da li je ikada ranije kupovao nešto putem interneta ili ne. Poželjno trajanje kupovine: manje od minut!

3. Koliko je aktivna korisnička podrška?

I kada je sistem savršeno jednostavan i jasan, pojaviće se pitanja korisnika. Bilo da želi da pomeri datum putovanja ili da mu bude bliže objašnjena lokacija polazne stanice, putnik mora imati kome da se obrati i mora dobiti blagovremen odgovor. Važno je pitanje da li je korisnička podrška dostupna 24/7 i kako može biti kontaktirana. Telefon, mejl, društvene mreže?

4. Sa kojim uređajima je kompatibilna usluga mobilnog ticketinga?

Podrazumeva se da će prodaji autobuskih karata na vašem sajtu moći da pristupe korisnici desktop i lap top računara, ali uvođenje ticketing sistema koji nema responsivan dizajn bilo bi potpuno besmisleno. To znači da vašeg budućeg provajdera treba da pitate sa kojim sve uređajima (mobilnim telefonima i tabletima) je moguće obaviti kupovinu. Na koje operativne sisteme će aplikacija moći da se instalira? Android je svakako najzastupljeniji, ali pristup mora biti omogućen i korisnicima drugih operativnih sistema: iPhone, Microsoft, Blackberry... 

5. Da li je to samo aplikacija za online prodaju ili nešto više?

Vrlo je važno da vam, uvođenjem sistema za online prodaju karata, budu omogućene dodatne usluge. U suprotnom, to bi bilo kao da kupujete double-decker da biste njime prevozili desetak putnika. Pitajte vašeg provajdera koje sve prateće usluge dobijate implementacijom ovakvog sistema. Dobar provajder bi trebalo da vam omogući praćenje stanja prodatih karata u realnom vremenu, analitiku prodaje i pouzdanu korisničku podršku. 

6. Da li imate plan za budućnost?

Tehnologija se brzo menja. Šta ako uvedete online prodaju sada, a za tri godine se pojavi neki trend koji zahteva modifikaciju ovoga što sada uvodite? Na primer, Polazak.com već ima mogućnost verifikacije karata uz pomoć QR koda. Iako se kod nas još uvek ne koriste QR verifikatori, mi smo već spremni za taj izazov.

7. Šta je sa putnicima koji nemaju pametne telefone?

Online ticketing treba da bude jednostavan i na vašem sajtu za one koji još uvek nemaju pametne telefona. Ovde je opet veoma važna podrška korisničkog servisa koji će biti na raspolaganju putnicima za asistenciju i davanje uputstava.

8. Kako proveravate karte?

Ukoliko proces provere karte putnika nije maksimalno olakšan, onda sve ostale olakšice prilikom kupovine nemaju smisla. Nema potrebe komplikovati sa slanjem putnika u poslovnicu za obavljanje dodatnih formalnosti. Proces provere karte treba da bude jednostavan. Idealna situacija u današnjim uslovima je da putnik pri ulasku pokaže identifikacioni dokument i odštampanu kartu koju je dobio putem mejla  ili QR kod na telefonu koji skenira prevoznik.

9. Koliko kompanija ima iskustva? 

Važno je da znate koliko dugo posluje kompanija i koliko korisnika ima. Ako želite da investirate u unapređenje svog posla, nećete to poveriti provajderu koji je na tržištu relativno kratko i za kog ne znate da li će za dve godine postojati. Polazak.com se od početka ove decenije bavi procesiranjem kompletnog autobuskog i železničkog reda vožnje Srbije i Crne Gore. Sa bazom od blizu 100.000 korisnika (sajta i aplikacije) kontinuirano radimo na razvijanju ticketing rešenja, koje je prilagođeno uslovima i potrebama srpskog tržišta. Kroz našu platformu već vršimo prodaju karata za nekolicinu renomiranih prevoznika. 

10. Da li sistem za online prodaju karata ispunjava međunarodne standarde i kako komunicira sa ostalim rezervacionim sistemima? 

Zašto vas ovo zanima? Ukoliko želite da uložite u svoj posao, onda vas interesuje da li vas vaša investicija predstaviti na nekom novom tržištu i dovesti vam nove putnike. Bitno je da vaš sistem bude interoperabilan i da se lako umrežava u sve platforme za rezervaciju i prodaju karata, bez obzira da li se radi o offline agentu u komšiluku, o autobuskoj stanici u drugom gradu ili online prodaji u najvećim rezervacionim sistemima Evrope i sveta.  
 
Pogledajte našu ponudu za izradu Android aplikacije.
 
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.