Kupovina putem interneta – kako da proverite pouzdanost prodavca i da kupujete bezbedno?

Online prodaja - da li verujete internet prodavnicama ili ih zaobilazite?

Naručivanje proizvoda i usluga online ne uliva uvek poverenje, pa kako onda da znamo da je internet prodaja "proverena"?

S obzirom na to da smo od početka godine uveli online prodaju autobuskih karata na međunarodnim linijama, ovaj komercijalni segment platforme Polazak.com je iza sebe ostavio uspešnu polovinu godine. Sa druge strane, naročito smo zadovoljni što veliki broj putnika svakodnevno koristi naš besplatan i nekomercijalan planer putovanja sa pretragom redova vožnje u autobuskom i železničkom saobraćaju Srbije i Crne Gore. 
Posle razgovora sa nekoliko naših korisnika, koji su nas upitali „A ta kupovina autobuskih karata preko interneta, je l' to provereno?“, odlučili smo da sa vama podelimo par korisnih saveta kako možete da budete sigurni da ste bezbedni, bez obzira na to da li preko interneta kupujete odeću, igračke, knjige ili autobuske karte.
online prodaja autobuskih karata red voznje
Kupovina putem interneta je za mnoge korisnike u Srbiji i dalje izvan zone njihovog komfora i ne uliva poverenje. I to je razumljivo. Još uvek svi volimo da u prodavnici dobro pogledamo i opipamo proizvod, pa da ga tek onda kupimo. Isto važi i za usluge. Volimo od agenta uživo da čujemo kakvo letovanje nas očekuje, jer je živa reč najpouzdanija. Da li je? Sigurno možete da se setite bar jednog slučaja kada ste uprkos direktnom kontaktu sa prodavcem, kupili robu/uslugu, koja nije odgovarala prvobitnom opisu. Prodavaca ima raznih, kako u offline tako i u online svetu, ali važno je da znate da vi kao kupac imate svoja prava. Zakon o zaštiti potrošača vas štiti, ne samo prilikom kupovine u tradicionalnim prodavnicama, već i na internetu
Još 2012. godine pokrenut je projekat IPA 2012 „Razvoj elektronskog poslovanja“ koji finansira Evropska unija, a korisnici projekta i glavni partneri su Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstvo privrede Republike Srbije. U okviru ovog projekta prošle godine je izdat sažet Vodič za vaša prava na internetu eYou, u kome možete da pronađete korisne informacije o povezivanju na internet, kupovini putem interneta i sl. Za detaljnije istraživanje vaših prava kao potrošača na internetu, preporučujemo da pogledate portal E-dukator, koji je nastao u okviru istog projekta i pruža vam sve što treba da znate o vašim pravima ukoliko kupujete preko interneta, o sigurnosti kupovine preko interneta, ali i kome i kada da se obratite ako imate problem sa prodavcem. 
Kada poručujete proizvode i usluge putem interneta, pouzdanost prodavca u dobroj meri možete da ispitate i potpuno samostalno. Svaki ozbiljan web sajt koji pruža bilo kakvu verziju online kupovine će ponuđenu uslugu/proizvod detaljno opisati i vama će biti nedvosmisleno jasno šta kupujete. Takođe, pouzdan prodavac će objaviti Uslove korišćenja u kojima će vam biti objašnjeno sve što je bitno da znate za korišćenje ponuđenog servisa. Osim toga, ozbiljan pružalac usluge će pripremiti i stranicu „Često postavljena pitanja“ (ili na engleskom FAQ), koja će vam pomoći kod nedoumica sa kojima se korisnici najčešće susreću. I na kraju krajeva, iza korisničke podrške će stajati čovek, a ne automat. Pouzdan prodavac će vam staviti na raspolaganje korisničku službu (kroz telefon, mejl, ili neki treći kanal), koja će vam dati sve odgovore, koje niste uspeli da pronađete na web sajtu.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.