Polazak.com na sajmu InnoTrans 2014. (Deo I)

Eksluzivno iz Berlina - detaljan pregled nove švajcarske garniture vozova za Železnice Srbije

Ekipa sajta Polazak.com ove godine je dobila jedinstvenu priliku da se, zahvaljujući ljubaznom pozivu naših dragih prijatelja iz Evropske agencije za železnicu, i uz neskromnu i veoma značajnu pomoć i podršku kompanije Srbija Tours International, nađe među posetiocima jubilarnog desetog izdanja najveće svetske izložbe iz oblasti transportnih tehnologija – InnoTrans 2014, na kojoj smo ponosno branili boje Srbije.

Povoda za ovo putovanje „od hiljadu milja“ bilo je mnogo, a svakako najznačajniji među njima bila je svetska premijera proslavljenog i širom Evrope veoma popularnog voza Flirt3 švajcarskog proizvođača Stadler u bojama Železnica Srbije.

*Kliknuti na slike radi uvećanja

Pred nama se ponosno šepurila treća od 21 garniture namenjene Železnicama Srbije, koja će uskoro gaziti našim prugama. Upravo trećom garniturom za Srbiju, obeležen je veliki jubilej za švajcarskog proizvođača – hiljadita proizvedena Flirt garnitura! Bez obzira na konkunerciju na susednom koloseku, na kom se nalazila najznačajnija premijera ovogodišnje izložbe, voz Frecciarossa 1000, naša kompozicija je nesumnjivo mamila brojne poglede i budila interesovanje kod mnogih. Jedinstvena kombinacija boja u skladu sa srpskom zastavom, veoma upadljiv i dopadljiv dizajn, i veliki logo Železnica Srbija prvo su što ostavlja utisak na posmatrače. Kroz razgovor sa predstavnicima kompanije Stadler saznali smo da je voz prvenstveno namenjen lokalnom saobraćaju na teritoriji grada Beograda, ali je zamišljen i kao pojačanje za liniju Beograd-Niš.

   

Jubilej!

Upravo ova pruga nas je sačekala na simulatoru vožnje u fantastično jednostavnoj i praktičnoj upravljačkoj kabini. Ergonomski oblikovana, kabina je opremljena automatskim kvačilom, električnim i hidrauličnim kočnicama, veoma jednostavnim džojstikom za manevrisanje, zasebnom klimatizacijom i brojnim drugim dodacima namenjenim da se radno mesto mašinovođe učini što prijatnijim.

Simulator vožnje, negde kod Niša...

Glavna upravljačka konzola

 

U voz se sa perona ulazi kroz četvoro dvokrilnih vrata pozicioniranih sa obe strane kompozicije. Opšti utisak iz enterijera je veoma pozitivan. Veoma svetao, prostran višenamenski enterijer je sa više od 75% dužine kompozicije niksopodan. Svaka garnitura je opremljena sa 212 tapaciranih sedišta u drugoj klasi, 12 udobnih kožnih sedišta u prvoj klasi, 11 sklopivih sedišta i 230 mesta za stajanje duž cele kompozicije. Kao što se sa priloženih slika može videti, voz se sastoji iz dve vučne lokomotive i dva vagona sa potpunom mogućnošću prolaza između njih.

I klasa

 

 

II klasa

Prostor za odlaganje prtljaga

 

Svaka kompozicija poseduje po jedan toalet, izdašnih dimenzija, potpuno prilagođen invalidima i osobama sa bebama. U toaletu se nalazi i poseban prostor namenjen za majke sa decom ukoliko se tokom putovanja javi potreba za brigom o higijeni beba.

Stočić za presvlačenje beba

Toalet

Maksimalna snaga od 2.600 kW na točku dovoljna je da ovu 127 tona tešku mašinu pokrene do brzine od 160 km/h. Na žalost, kao što nam je svima poznato trenutna infrastruktura na domaćim prugama ne dozvoljava ove brzine, iz tog razloga je preporuka proizvođača da se tempomat u vožnji podesi na krstareću brzinu od prijatnih 60 km/h.

Fabrička specifikacija

Za više utisaka o tome kako se upravlja ovom 77 metara dugačkom elektromotornom kompozicijom, možete pogledati i video koji sledi na kome je zabeleženo oprobavanje naših vozačkih sposobnosti za komandama voza Flirt3.

https://www.youtube.com/watch?v=iLp4fyZRaiA&feature=youtu.be

Na istom koloseku, iza naše garniture, nalazila se još jedna identična namenjena nemačkoj železničkoj kompaniji Deutsche Bahn. Sama činjenica da će se u posedu domaće kompanije naći isti model voza koji koristi jedan od najvećih svetskih prevoznika na železnici, govori koliko su naše Železnice napravile dobar potez. A nama je ova prilika dobro došla da izvršimo poređenje između ove dve kompozicije. Više o ovom poređenju i garnituri za DB možete čitati u opštoj reportaži vezanoj za sajam Innotrans koja će se uskoro naći na našem blogu.

Flirt u vlasništvu nemačkog DB u drugom planu

Pored gore navedenih ekskluzivnih podataka, ekipa sajta Polazak.com obećava da će iskoristiti priliku da ovekoveči jednu od prvih vožnji novom kompozicijom, a naši čitaoci će osim utisaka sa svetske premijere novih vozova dobiti kompletan utisak i preporuku za putovanje novom generacijom vozova na srpskim prugama.

Vladalo je veliko interesovanje za izloženom garniturom

Osim toga, nakon što i sami steknemo kompletnu sliku, smatraćemo da je naša obaveza da redovno pratimo stanje novih garnitura, i delamo u interesu svih naših saputnika kako bismo bili sigurni da će se nove kompozicije brižno čuvati i služiti nam još mnogo godina. Za to će biti zadužena cela naša ekipa, na čelu sa već iskusnim aktivistom na tom polju, našim kolegom Filipom Vukšom. Iskoristili bismo priliku i da pozovemo sve vas da nam u buduće pomažete tako što ćete nam javiti sve eventualne probleme vezane za funkcionisanje novih kompozicija, kao bismo se zajedničkim snagama izborili za očuvanje ovih jedinstvenih vozova na domaćim prugama.

!!!

 

Sledeća stanica...

 

Tekst i foto: Polazak Team

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.