Polazak.com uvodi elektronsku kartu za međunarodni prevoz

 

Navikli smo da na sajtu Polazak.com uvek ima nešto novo. Nakon integrisanja autobuskog i železničkog saobraćaja u poznatom pretraživaču redova vožnji, projekat je stigao do nove prekretnice.

Ovih dana je otvorena online prodaja elektronskih autobuskih karata, koja od pretrage polazaka, preko rezervacije i plaćanja do preuzimanje karata ne zahteva više od 2-3 minuta, bez stajanja u redu ispred šaltera. Plaćanje se vrši platnom karticom dok se kupljena karta može odštampati u kući ili  kancelariji i putniku omogućuje da ulazi u autobus uz korišćene samo svoje lične isprave.

karte su online

Karta je elektronska ne zbog načina kupovine, nego zbog načina provere validnosti važenja karte. Elektronska autobuska karta sadrži, osim jedinstvenog sigurnosnog broja, i QR kod na kome su svi relevantni podaci putnika zajedno sa identifkacionim kodom dosijea putnika. Učitavanje QR koda je obezbeđeno preko zatvorene mobilne aplikacije na Android platformi koju d.o.o. Rail Estate, vlasnik sajta Polazak.com besplatno obezbeđuje u paketu usluge ticketinga zainteresovanim prevoznicima.

Kako to objašnjava Nemanja Jovanović, menadžer marketinga u preduzeću –„ Naši partneri su se u prvoj fazi implementacije opredelili za proveru uz lične isprave bez korišćenja aplikacije za sigurnosnu proveru. Ovo neće imati uticaja na sigurnost od zaštite od falsifikovanja već prvenestveno na praćenje ciklusa karte. Naime, sistem registruje svaki segment u dosijeu putnika, od plaćanja, preko validiranja tokom ukrcavanja, do post prodajne aktivnosti – naravno, sve to u skladu sa odredbama zakona o zaštiti ličnih podataka.“  „Nama je cilj da sa postojećim i  novim partnerima što pre prelazimo na elektronsku proveru karata i tako zatvorimo ceo ciklus ticketinga u digitalnom formatu.“

U početku će online kupovina biti aktivirana samo u desktop verziji sajta, mada će se mobilna verzija i aplikacija uskoro priključiti. Srednjoročni cilj je kompletna zamena takozvanog „home print ticket-a“ mobilnom verzijom zahvaljujući čemu više neće biti potrebe za štampanjem karte. Lansiranje jedne tehnologije u slučaju Polazak.com često znači i razvijanje i testiranje sledeće razvojne etape ili sledeće generacije usluge koja se pruža korisnicima.

Prema rečima Nemanje Jovanovića uskoro će biti dovoljna samo registracija lične karte ili platne kartice u autobusu, i to bez potrebe čuvanja makar mobilnog QR koda na telefonu. „Aktivno pratimo najnovije standarde i trendove u železničkom i autobuskom saobraćaju za ticketing i real-time informisanje putnika. Prisutni smo u Briselu i na svim značajnijim stručnim skupovima i sajmovima zemaljskog prevoza posvećenim telematici. Ovo nam garantuje da donosimo samo primenljivu i dokazanu tehnologiju u našu zemlju“ – dodao je Nemanja Jovanović.

Mada Polazak.com nije samo ticketing. Vredna ekipa kuće Rail Estate ide mnogo dalje od maloprodajne aktivnosti. Izgradnja infrastrukture za ticketing je koordinirana sa razvojem takozvanog globalnog distribucionog sistema – GDS. GDS je sistem koji avioindustrija koristi već pune 3 decenije radi integrisanja inventara sedišta, tarife i reda letenja. Polazak.com će otvaranjem ovakvog centralizovanog rezervacionog sistema omogućiti prevoznicima, autobuskim stanicama i turističim agencijama da na jedinstvenoj platformi prate inventar svakog prevoznika u sistemu što će ubrzati i olakšati prodaju i posebno back office aktivnosti poput priprema lista putnika i pregleda popunjenosti polazaka, eliminisanjem papira, telefaksa i telefonskih poziva. Sa strane prevoznika sistem GDS će obezbediti prisustvo svih uključenih prevoznika i njihovih karata na svim prodajnim kanalima koji su priključeni na sistem.

Na kraju da još jednom citiramo Nemanju „Nije nam cilj da budemo jedini, važnije je da naš sistem radi po poslednjim EU standardima i tako vrlo lako možemo da se integrišemo u širi Evropski ekosistem rezervacije i prodaje autobuskih karata, istovremeno pružajući našim prevoznicima prisustvo u u drugim rezervacionim sistemima širom Evrope, a samim tim i mogućnost rezervacije karata na polascima inostranih prevoznika širom Ervope na šalterima naših autobuskih stanica.“  Standardizovan korisnički interfejs omogućiće jednostavnu integraciju sa drugim Ticket vendorima i web sajtovima koji imaju nameru da vrše prodaju autobuskih karata. Pre svega tu se misli na sajtove samih prevoznika koji lako mogu da postanu virtuelne blagajne baš zahvaljujući GDS i Ticketing rešenjima Polazak.com.

Polazak.com je tokom 5 godina razvoja izrastao u nezaobilaznu tačku javnog prevoza u Srbiji, ne samo zbog posećenosti sajta i aplikacije već prvenstveno po kvalitetu i jednostavnosti pristupa i tumačenja objavljene informacije. Proces obrađivanja podataka se sprovodi po ustaljenim Quality Management procedurama što garantuje da su podaci koji dolaze do putnika ažurirani redovno po standardizovanom procesu.

Naporan rad polako zaslužuje pažnju čak i onih prevoznika koji su na početku bili skeptični čak i za davanje saglasnosti za objavljivanje njihovih redova vožnje. Zato Polazak.com ne odustaje. Odlučni su za realizaciju svoje vizije istovremeno se boreći protiv sive ekonomije u prevozu putnika, jer u njihovom sistemu ima mesta samo za registrovane polaske prevoznika koji za prevoz putnika imaju važeću dozvolu od nadležnog Ministarstva.

Epilog:

Danas retko ko rezerviše svoj hotel bez korišćenja aplikacije poput Booking.com. Mada hotelijeri nisu uvek srećni visokim provizijama koje ovaj online gigant nameće, svima je u hotelijerskom poslu jasno da je Booking.com otvorio potpuno novi tržišni segment generišući porast popunjenosti proizašlu iz do sada neprodatih noćenja. Na kraju se postavlja i pitanje ko bi uopšte danas odseo u nekom hotelu koji nije ni listiran na booking platformama?

Ako uopšte možemo doći do takvog hotela nekim čudnim putem...

 

 

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.