Prevoz koji se širi Evropom: Flixbus već saobraća i u Hrvatskoj!

Da li ste čuli za Flixbus? Njegova popularnost u Evropi vrtoglavo raste, a razlozi za to su vrlo jednostavni: autobuski prevoz po nižim cenama i standardizovanim uslovima. Kupovina autobuskih karata se vrši putem interneta, a cene su najpovoljnije za najranije rezervacije.

flixbus sta jeflixbus autobus prevoz

Nastao je 2013. godine u Nemačkoj, nakon liberalizacije tržišta međugradskih autobuskih linija i ukidanja železničkog monopola. Za samo 3 godine od kada postoji, proširio se na 20 zemalja: Nemačka, Austrija, Švajcarska, Holandija, Francuska, Belgija, Italija, Luksemburg, Češka, Slovačka, Slovenija, Mađarska, Rumunija, Ukrajina, Danska, Švedska, Poljska, Španija i Engleska, a od 16.juna je prisutan i u Hrvatskoj. Flixbus danas saobraća na preko 100.000 dnevnih linija i 800 destinacija širom Evrope.

A kako sve funkcioniše? 

Prevoznička preduzeća (uglavnom manja i srednja) po dogovoru o saradnji su obavezna da svoja vozila prilagode standardizovanom FlixBus brendu i da obavljaju prevoz u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju na predviđenim linijama. Sa druge strane, Flixbus preuzima svu brigu o planiranju mreže linija, korisničkoj podršci, marketingu, prodaji i poslovnom i tehnološkom razvoju. Oko hiljadu zaposlenih u Minhenu, Berlinu, Parizu, Milanu i Zagrebu svakodnevno radi na stvaranju i razvoju ovog brenda, a za volanima Flixbusa sedi više hiljada vozača iz čitave Evrope. 

Zašto su autobuske karte Flixbusa toliko tražene?

Osim što prodaja karata funkcioniše po principu ranih rezervacija, koje obezbeđuju najpovoljniju cenu, u kompaniji ističu da je njihova glavna prednost visok nivo usluge i jednaki uslovi u svim vozilima: besplatan Wi-Fi, prtljag uračunat u cenu (dva veća i jedan ručni komad), utičnice za struju u autobusima, grickalice i piće na raspolaganju tokom vožnje i WC u svakom vozilu. Ako uzmemo u obzir da je dodatno naplaćivanje prtljaga redovna praksa kod ostalih prevoznika i da su toaleti načešće van funkcije, rastući trend Flixbusa nije nikakvo čudo.
Liberalizacija tržišta donosi neminovne promene na svim poljima, pa i u javnom prevozu. Nakon dugogodišnjeg uspeha niskobudžetnih avio kompanija i nedavne ekspanzije Uber taksija, da li potražnja za ovakvim autobuskim servisom iznenađuje?
 
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.