Železnički red vožnje 2018/2019

Dana 09.12.2018. na snagu stupa novi red vožnje koji na prugama širom sveta važi narednih godinu dana. U trenutku izuzetno velikih ulaganja u gotovo zaboravljene pruge i velikih planova, očekivanja od železničkog saobraćaja postaju velika. Istražili smo koje to novitete donosi putnicima na srpskim prugama. Nacionalni prevoznik SrbijaVoz u redu vožnje za ovu godinu predviđa 409 polazaka dnevno!

Sve polaske novog reda vožnje možete naći na www.polazak.rs

 

foto: Dušan Dodić
 


Međunarodni saobraćaj

Međunarodni saobraćaj sve više bledi i skoro je nepostojeći. Među preostalim linijama nema velikih izmena.

- MAĐARSKA i ove godine ima najbolje železničke konekcije sa Srbijom kroz 2 para vozova Beograd - Budimpešta i jednim parom vozova Beograd - Budimpešta - Beč.Vozovi su dobro raspoređeni tokom dana (jutarnji, podnevni i večernji), a kao glavna zamerka se ističe vreme putovanja koje je usled radova na novosadskoj pruzi dodatno produženo. Razumljivo je da će doći do određenog produženja, ali nema izgovora za stajanje brzog voza u Golubincima od oko 20 minuta, što je duže i od vozova u unutrašnjem saobraćaju. Voz (Subotica) - Horgoš - Segedin ni ovim redom vožnje nije planiran.

- RUMUNIJA ni ove godine ni na koji način nije povezana sa Srbijom. Dok je pitanje dugovanja između srpskih i rumunskih železnica ostalo nerešeno, preostaje nam samo sećanje na nekadašnje pogranične linije Vršac - Temišvar i Kikinda - Žombolj (a da ne spominjemo voz Beograd - Bukurešt...).

- BUGARSKA u novom redu vožnje vozova ima dodatne redukcije. Voz Beograd - Sofija više neće saobraćati u zimskom i letnjem periodu, već samo u periodu 14.06.2019. 16.09.2019. Tokom ostatka godine postoji alternativa u vidu pograničnog voza Dimitrovgrad - Sofija, ali je to dosta nepraktično rešenje koje podrazumeva 3 presedanja ukoliko krećete iz Beograda.

- MAKEDONIJA je u novom redu vožnje prošla slično kao Bugarska - od nekadašnja 3 direkta polaska iz Beograda, sada ostaje samo jedan par vozova Beograd - Skoplje - Solun, ali samo u vidu sezonske linije koja saobraća u periodu 06.14.2019. - 15.09.2019. Čak ni protest makedonskih železnica nije uspeo da ubedi srpsku i grčku železničku kompaniju da ne odesku Makedoniju iz svakog vida međunarodnog saobraćaja. Iako je autobus na ovoj relaciji znatno brži od voza, ništa ne može da zameni komfor večernjeg voza.

- CRNA GORA ostaje sa jednakim brojem vozova iz Srbije (2 van sezone i 3 tokom letnje sezone). Pošto najavljena rekonstrukcija dela barske pruge Valjevo - Vrbnica nije započeta, a nije uvrštena ni u plan za 2019. godinu, ovaj vid transporta usled izuzeto dugog vremena putovanja postaje sve manje popularan i čini se da autobuski saobraćaj preuzima primat ili postaje samo turistička atrakcija za razgledanje fenomenalnih pejzaža.

BOSNA I HERCEGOVINA ponovo dobija železničku konecciju sa Srbijom! Rekonstrukcijom dela pruge Šabac - Brasina stekli su se uslovi za puštanje međunarodnog saobraćaja na ovoj deonici. Trenutno je to nažalost samo pogranični voz na relaciji Ruma - Šabac - Loznica - Zvornik koji saobraća 2 puta dnevno, ali se radujemo napretku. Za neupućenog putnika naziv stanice Zvornik bi mogao da predstavlja problem - stanica zvornik se zapravo nalazi u selu Karakaj. Grad Zvornik i njegova železnička stanica udaljene su oko 4 km od stanice koja je optimistično ponela ime obližnjeg grada.

- HRVATSKA I SLOVENIJA ostaju nepromenjene po pitanju železničkih konekcija sa Srbijom. Voz Beograd - Zagreb - Ljubljana - Cirih saobraća u periodu 10.12.2018. - 13.01.2019. i 23.06.2019. - 16.09.2019., a voz Beograd - Zagreb - Ljubljana - Filah saobraća svakodnevno tokom cele godine. Prema Hrvatskoj postoji još i pogranična linija Bogojevo - Osijek (mogućnost presedanja iz Sombora), odnosno Sombor - Erdut (sa presedanjem za Osijek) koja saobraća radnim danima.

Sve polaske novog reda vožnje možete naći na www.polazak.rs


foto: Mladen Žarković


Unutrašnji saobraćaj

Unutrašnji saobraćaj je pretrpeo dosta izmena. Istovremeno izvođenje radova na više putnih pravaca je dovelo do redukcija pojedinih linija ili do njihove krajnje deformacije. U kombinaciji sa pomenutim realnim otežavajućim okolnistima, čini se da SrbijaVoz ima i niz neracionalnih odluka u planiranju saobraćaja na pojedinim prugama koje nisu zahvaćene radovima. Ovo su najveće izmene:

- ODAKLE POLAZI VOZ ZA NOVI SAD? Najprometnija železnička linija Beograd - Novi Sad je pretrpela velike promene zbog radova na većem delu novosadske pruge. Od stanice Beograd (Centar) od sada će za Novi Sad saobraćati svega 6 polazaka, umesto dosadašnjih već redukovanih 7. Razlozi za redukciju su jasni, ali ostaje nejasno kojim kriterijumima se rukovodio SrbijaVoz prilikom određivanja mesta polaska ovih vozova. Neki vozovi polaze sa Prokopa, neki sa Novog Beograda, neki iz Batajnice, a jedan čak iz Nove Pazove. Dva polaze čak iz Golubinaca i čine se apsolutno beskorisnim. Ovakvo postupanje sa najprometnijom linijom je suprotno interesu putnika.

ODAKLE POLAZI VOZ ZA ŠID? Šidski vozovi su doživeli sličnu sudbinu kao novosadski. Radovi na pruzi su čini se dobar izgovor da se organizuju samo 2 polaska iz Beograda za Šid, 2 iz Stare Pazove i još 2 iz Golubinaca.

GOLUBINCI SU CENTAR SVETA - Mala, do sada slabo prometna stanica, dosta udaljena od samog naselja je postala 4. najopterećenija po broju p(r)olazaka međugradskih železničkih linija. Na prvom mestu po polascima je stanica Niš, na drugom Beograd Centar (Prokop), na trećem Novi Sad. Od Golubinaca se tokom radova na pruzi može lako stići do Beograda, Novog Sada i Šida, ali veliki znak pitanja predstavlja opravdanost linija koje vožnju počinju ili završavaju na ovoj stanici. Čini se da su ti vozovi potrebniji na južnoj pruzi.

- ČEŠĆI POLASCI NA BARSKOJ PRUZI - Od novog reda vožnje, jedan par vozova Beograd - Užice se produžava do Prijepolja, a uvode se i dva para polazaka Beograd - Valjevo.

- TIMOČKE PRUGE su stupanjem na snagu novog reda vožnje prošle nešto bolje nego inače. Na liniji Zaječar - Majdanpek dodat je večernji polazak u smeru iz Zaječara i rani jutarnji u smeru iz Majdanpeka.

ZRENjANIN - BEOGRAD KONAČNO! Jedan par vozova između Ovče i Zrenjanina je produžen do Beograd Centra (Prokop). Drugi par vozova i dalje polazi sa lokacije van vidokruga većine putnika - iz Ovče. Ovi vozovi će početi da saobraćaju po završetku radova na pruzi Pančevo - Zrenjanin.

SUBOTICA - SOMBOR je još jedna linija koja je dobila pojačanje. U oba smera dodat je po jedan jutarnji polazak.

- ZRENjANIN - KIKINDA JOŠ SPORIJE - Katastrofalno stanje pruge između Novog Bečeja i Novog Miloševa je uslovilo smanjenje brzine između 20 i 30km/h, što za posledicu ima produženje putovanja za 15 minuta. Za utehu je da su radovi na popravci ove deonice najavljeni za 2019. godinu, a do tada je na ovoj relaciji mnogo efikasniji autobuski prevoz koji između Zrenjanina i Kikinde putuje duplo kraće.

Sve polaske novog reda vožnje možete naći na www.polazak.rs


foto: Mladen Žarković

BG:VOZ

- Linija Batajnica - Ovča ostaje da saobraća sa istim taktom od sat vremena svakog dana, zbog radova na pruzi. Jedina promena je manja korekcija vremena polazaka.

- Linija Resnik - Ovča vožnju nastavlja u skraćenom i redukovanom obliku, tj. samo na delu trase Resnik - Pančevački most u intervalima između 60 i 30 minuta.

Sve polaske novog reda vožnje možete naći na www.polazak.rs


foto: Mladen Žarković

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.