ПОЛИТИКА ПРИВАТНОСТИ
1. УВОД
Ова Политика приватности (даље: “Политика”) објашњава на који начин привредно друштво Раил Естате д.о.о. Београд, матични број 20916834 (даље: “Друштво”, “Руковалац”, “ми” или “наш”) прикупља, користи, чува и штити Ваше личне податке (податке корсиника/путника) приликом коришћења интернет платформе за куповину аутобуских карата Полазак.
Политика има за циљ да корисницима/путницима пружи јасне, свеобухватне и транспарентне информације о томе:
које податке прикупљамо,
на који начин их обрађујемо,
у које сврхе се подаци користе,
која права имају корисници у вези са обрадом података,
и на који начин та права могу остварити.
Ова Политика примењује се на све путнике, кориснике интернет странице (даље: “Сајт”), мобилне апликације и других услуга које пружа Руковалац, без обзира да ли су корисници/путници регистровани или услугу користе повремено, као и на све облике комуникације са Руковаоцем (нпр. путем корисничке подршке).
Друштво је руковалац Ваших личних података у смислу Закона о заштити података о личности („Сл. гласник РС“, бр. 87/2018, даље: “ЗЗПЛ”) и, када је применљиво, Опште Уредбе о заштити података о личности (Генерал Дата Протецтион Дирецтиве, даље: “ГДПР”).
Уколико одређена правила обраде података захтевају додатна објашњења (нпр. обрада путем колачића), та питања се уређују посебном Политиком колачића, која се налази на крају ове Политике и чини њен саставни део.
Напомена: Уколико корисник приликом коришћења услуга доставља личне податке трећих лица (нпр. других путника), корисник гарантује да је овлашћен да те податке достави и да је та лица упознао са овом Политиком приватности пре достављања података. Руковалац неће бити одговоран уколико корисник не испуни ову обавезу. У одређеним случајевима, корисницима/путницима се путем сајта може понудити ограничен избор карата или услуга других платформи. Уколико корисник изабере такву опцију, биће аутоматски преусмерен на интернет страницу трећег лица, при чему се на даљу обраду података примењују искључиво политика приватности и услови коришћења тог трећег лица. Стога, Друштво нема контролу над обрадом података коју врше та трећа лица и не сноси одговорност за начин на који иста поступају са подацима. Корисницима се саветује да пре коришћења услуга трећих лица пажљиво прочитају њихова правила о приватности и услове коришћења. Од тренутка преусмеравања, на обраду података примењују се правила и политика приватности тих трећих лица, а не ова Политика.
2. ПОДАЦИ О РУКОВАОЦУ И КОНТАКТ
Руковалац података корисника/путника је:
Назив компаније: Раил Естате д.о.о. Београд
Адреса седишта: Љубљанска 32, Звездара, Београд
Матични број: 20916834
ПИБ: 108018053
Контакт телефон: +381 63 471 119
Општи контакт е-маил: info@polazak.com
Е-маил за питања у вези заштите података: privatnost@polazak.com
3. КАТЕГОРИЈЕ ПОДАТАКА КОЈЕ ОБРАЂУЈЕМО
У зависности од начина коришћења наших услуга, обрађујемо следеће категорије података о корисницима/путницима:
Основни идентификациони подаци: име и презиме;
Контакт подаци: адреса електронске поште, број телефона, адреса пребивалишта (само ако је корисник уноси приликом плаћања уплатницом);
Подаци о трансакцијама и куповини карата: полазна и одредишна станица, датум и време путовања, превозник, линија, тип карте (редовна, студентска, за децу различитог узраста, ђаци, лица старија од 65+…), број Ваше резервације (уколико плаћате уплатницом), одабрано седиште (само ако превозник омогућава), цена и изабрани начин плаћања, статус трансакције;
Подаци о комуникацији са корисницима/путницима или у вези са рекламацијама или рефундацији: Друштво обрађује податке из упита и рекламација које му корисници/путници доставе електроснком поштом (као примарним начином комуникације), путем редовне поште или путем телефона. Друштво не обрађује податке о платним картицама јер се плаћање врши преко екстерног лица (финтецх провајдер). У случају да сте поднели захтев за рефундацијом и она Вам буде одобрена, а плаћање сте извршили уплатницом, обрађује се и број рачуна у циљу повраћаја средстава и адреса пребивалишта уколико сте је на уплатници и унели;
Подаци о корисничком налогу: корисничко име, лозинка, подаци о претходним куповинама преко нашег Сајта или мобилне апликације, омиљене дестинације (овај податак није обавезан);
Технички подаци о коришћењу Сајта или мобилне апликације: ИП адреса, подаци о уређају и прегледачу, информације о колачићима и интеракцији са Сајт-ом и сличне технологије (детаљније описано у посебном одељку Политика колачића на крају ове Политике);
Напомена: наше Друштво не прикупља посебне категорије података (нпр. о здрављу, политичком опредељењу, вероисповести и сличне посебне категорије података). Међутим, напомињемо да корисници приликом подношења захтева за рефундацију/рекламацију понекад самоиницијативно доставе такве информације (нпр. у виду разлога отказивања путовања). Ако корисници такве информације добровољно доставе приликом рекламације или захтева за рефундацију, Друштво их неће користити нити даље обрађивати, већ ће их брисати у најкраћем могућем року.
Лични подаци се могу уносити од стране корисника и у име других путника.
4. СВРХЕ И ПРАВНИ ОСНОВИ ОБРАДЕ
Руковалац обрађује личне податке корисника/путника искључиво у складу са начелима законитости, правичности, транспарентности и ограничене сврхе, и то у следеће сврхе:
Куповина и издавање карата путем Полазак платформе
Сврха: омогућавање куповине и издавања карата, слање потврде и информације о резервацији (код плаћања путем уплатнице), обавештавање о евентуалним променама путовања (нпр. промене редова вожње).
Правни основ: извршење уговора између корисника/путника и Друштва о куповини карата.
Прослеђивање података превозницима ради извршења уговора о превозу
Сврха: омогућавање реализације уговора о превозу између корисника/путника и изабраног превозника.
Правни основ: извршење уговора између Вас и превозника; улога Друштва је да податке проследи превознику као Руковалац. У случају трећих лица (када корисник уноси податке о куповини карата за друге путнике) Руковалац се ослања на легитимни интерес и извршење уговора (уговор о превозу се тада закључује у корист трећих лица).
Испуњење законских обавеза
Сврха: достављање података превозницима који имају законску обавезу евиденције путника; обрада је неопходна и ради сачињавања рачуна, чувања пословне документације и испуњавања обавеза према важећим прописима (Закона о рачуноводству, Закона о порезу на додату вредност).
Правни основ: законска обавеза, правна обавеза Руковаоца.
Корисничка подршка и комуникација са корисницима
Сврха: обрада података је неопходна ради одговарања на упите, решавања рекламација и рефундација.
Правни основ: легитимни интерес Руковаоца, при чему се увек води рачуна да интереси корисника/путника превагну.
Унапређење функционалности и безбедности Сајта
Сврха: заштита система од злоупотреба и одржавање стабилности И праћења рада Система као и безбедности платформе.
Правни основ: легитимни интерес Руковаоца, при чему се увек води рачуна да интереси корисника/путника превагну.
Маркетинг и колачићи засновани на сагласности
Сврха: приказивање релевантних реклама и статистичко праћење посетилаца сајта.
Правни основ: сагласност корисника, коју у сваком тренутку можете повући.
Напомена: Куповином карте путем наше платформе закључујете уговор о куповини карте са нашим Друштвом, док се уговор о превозу закључује директно између Вас и изабраног превозника. Наш задатак је да податке неопходне за реализацију уговора о превозу проследимо превознику.
Маркетиншке активности врше се искључиво на основу изричите сагласности корисника, која се даје добровољно приликом регистрације или куповине карте, и увек се може повући. За детаљна правила о колачићима и начину на који користимо статистичке и маркетиншке технологије, погледајте Политику колачића, у посебном одељку на крају овог документа.
5. Примаоци података
Руковалац у оквиру обављања своје делатности сарађује са одређеним трећим лицима и у том смислу може вршити достављање личних података корисника/путника, искључиво у мери у којој је потребно за остваривање сврха обраде и то:
Превозницима – подаци неопходни за реализацију уговора о превозу (име и презиме путника, полазна и одредишна станица, тип карте, број резервације (ако је применљиво) и, у зависности од превозника, остали горенаведени контакт подаци).
Финтецх провајдери / екстерни сервиси за плаћање – у случајевима када корисник/путник врши електронско плаћање, одређени подаци о трансакцији (нпр. подаци о картици у минималној мери потребној за ауторизацију, ИД трансакције) прослеђени су банци, картичним системима и другим пружаоцима услуга плаћања, у складу са важећим прописима. При томе Друштво нема приступ овим подацима јер их екстерни партнер шифрира приликом комуникације са нама.
Правна и рачуноводствена подршка – ради испуњења књиговодствене и пореске обавезе и законских права.
Технички партнери и пружаоци ИТ услуга – Руковалац користи услуге ИТ подршке, заштите система, хостинга, одржавања платформе и друге техничке сервисе, при чему ови пружаоци могу имати ограничен приступ личним подацима, искључиво у мери у којој је то неопходно за пружање уговорене услуге и уз обавезу чувања поверљивости и примене одговарајућих мера заштите.
Други овлашћени партнери или институције - уколико је то законски обавезно (нпр. суд, органи гоњења, регулаторна тела) или неопходно за заштиту легитимних интереса Руковаоца, на основу одговарајућег правног основа и у обиму у којем је то законом прописано.
Напомена: Руковалац не продаје нити уступа личне податке корисника трећим лицима ради маркетинга или других сврха које нису изричито наведене у овој Политици. Са свим екстерним партнерима закључују се одговарајући уговори о обради података (Дата Процессинг Агреемент) и да они третирају податке у складу са ЗЗПЛ/ГДПР.
6. Пренос података у иностранство
6.1. Подаци у оквиру Републике Србије и ЕУ: По правилу, лични подаци корисника/путника обрађују се и чувају у Републици Србији. Међутим, имајући у виду да одређени пружаоци услуга које користи Руковалац (нпр. хостинг провајдери, ИТ партнери, пружаоци платних услуга) могу имати седиште или сервере у државама чланицама Европске Уније, пренос података у те државе сматра се преносом у „безбедне земље“ јер се примењује режим заштите података усклађен са Општом уредбом о заштити података (ГДПР).
6.2. Пренос података ван ЕУ/Републике Србије: У појединим случајевима, одређени подаци могу бити пренети у државе које не обезбеђују адекватан ниво заштите личних података у смислу Закона о заштити података о личности (нпр. када сам превозник има седиште у иностранству, ван ЕУ: Босна и Херцеговина, Црна Гора, Турска, Швајцарска, Немачка). Такав пренос ће се вршити искључиво:
ако је то неопходно за извршење уговора између корисника/путника и Руковаоца или превозника (нпр. када превозник има седиште ван ЕУ и потребно је пренети податке за реализацију путовања), или
ако корисник/путник на то да изричит пристанак, након што је обавештен о могућим ризицима које такав пренос носи, или
ако је обезбеђена нека од одговарајућих гаранција предвиђених законом (нпр. стандардне уговорне клаузуле о заштити података).
6.3. Безбедносне мере при преносу: У свим случајевима преноса, Руковалац предузима све разумне правне, техничке и организационе мере како би обезбедио да се лични подаци обрађују у складу са овом Политиком и важећим прописима, укључујући ограничавање обима преноса на податке који су нужно потребни за постизање конкретне сврхе.
Напомена: Сви међународни преноси података врше се у складу са законским захтевима и уговорним клаузулама које обезбеђују да Ваши подаци имају одговарајући ниво заштите.
7. Рокови чувања података и критеријуми за одређивање рокова
7.1. Општи принцип минимизације и ограничења чувања: Личне податке чувамо у облику који омогућава идентификацију лица само онолико дуго колико је потребно за остварење сврха из ове Политике, односно најдуже у роковима прописаним важећим прописима. По истеку релевантних рокова, податке бришемо, анонимизујемо или агрегирамо (у зависности од природе податка и техничких могућности), при чему се анонимизацијом трајно уклања могућност идентификације физичког лица.
7.2. Конкретни рокови чувања:
Подаци о куповини и вожњама (нпр. име и презиме, е-маил, телефон, полазна/одредишна станица, датум и време путовања, тип карте, број резервације, одабрано седиште – ако је примењиво): чувају се до 3 (три) године од извршене резервације/куповине, након чега се у потпуности анонимизују (задржавамо само пословне, статистичке податке без могућности идентификације).
Кориснички налози (име, презиме, е-маил, историја куповина, подешавања, „омиљене дестинације“): чувају се до брисања налога на захтев корисника. Након брисања налога, повезиви подаци се бришу или анонимизују, осим ако је одређене податке потребно задржати ради испуњења законских обавеза или заштите правних интереса (видети тачку 7.3).
Рекламације и рефундације (укључујући број рачуна за повраћај новца у случају плаћања уплатницом и пратећу комуникацију): чувају се до окончања поступка, а потом још 2 (две) године ради евиденције и заштите правних интереса, након чега се архивирају и чувају у складу са рачуновдственим прописима. Напомена: Друштво од корисника/путника не тражи и не обрађује здравствене и друге посебне категорије података; уколико их корисник самоиницијативно достави, исти се не обрађују за сврху одлучивања и биће обрисани чим то околности дозволе.
Подаци у вези са плаћањем: Друштво не обрађује податке о платним картицама – обраду врши екстерни процесор плаћања (финтецх провајдер). Подаци неопходни за идентификацију трансакције (нпр. референца/идентификатор уплате, статус трансакције; код плаћања уплатницом – адреса уколико је корисник/путник уноси) чувају се у оквиру рокова из тачке (а) и/или у оквиру законских рокова за рачуноводствену документацију.
Технички записи (ИП адреса, логови система): чувају се онолико дуго колико је неопходно за безбедност система и отклањање сметњи, а најдуже до 12 месеци, осим ако је дужи рок неопходан у оквиру конкретне безбедносне истраге или поступка. Детаљи о колачићима дати су у Политици колачића.
Резервне копије (бацк-уп): чувају се у ротационим циклусима у оквиру стандардне политике безбедносног копирања података и доступне су искључиво овлашћеним лицима; по истеку циклуса, копије се преписују/брис̌у у складу са интерним правилима (бацк уп се ради свакодневно).
7.3. Задржавање ради испуњења законских обавеза и заштите правних интереса: Независно од горе наведених рокова, одређене податке можемо чувати у мери и у роковима прописаним позитивним прописима (нпр. рачуноводствени, порески прописи), као и до истека рокова застарелости потраживања и поступака ради остваривања, извршења или одбране правних захтева. У тим случајевима обим приступа се строго ограничава, а подаци се не користе за друге сврхе.
7.4. Начин брисања/анонимизације: Брисање се врши трајним уклањањем записа из активних база и, кад је применљиво, из бацк-уп копија по истеку ротационог циклуса. Анонимизација подразумева техничке мере којима се онемогућава веза између података и одређене особе (нпр. псеудонимизација праћена одвојеним чувањем кључева, агрегација).
Напомена: Сва права из овог одељка остварују и трећа лица (путници) чији су подаци унети приликом куповине карте од стране корисника.
8. Права лица на која се подаци односе и начин остваривања права
8.1. Преглед права: У складу са ЗЗПЛ и, када је применљиво, ГДПР-ом, имате следећа права:
Право на информисање о обради и приступ својим подацима;
Право на исправку нетачних и допуну непотпуних података;
Право на брисање (тзв. „право на заборав“) – када подаци више нису потребни за сврхе обраде, када повучете сагласност (ако је применлјиво), када успешно уложите приговор или када је брисање обавезно по закону;
Право на ограничење обраде – у случајевима оспоравања тачности, противправне обраде, потребе за подацима ради остваривања правних захтева или чекања одлуке по приговору;
Право на преносивост података – за податке које обрађујемо на основу уговора или сагласности, а аутоматизовано;
Право на приговор – када се обрада заснива на нашем легитимном интересу; у том случају ћемо обуставити обраду осим ако докажемо да постоје преовлађујући легитимни разлози;
Право да не будете предмет одлуке засноване искључиво на аутоматизованој обради која производи правна дејства или на сличан начин значајно утиче на Вас – Друштво такве одлуке не доноси;
Право на повлачење сагласности у било ком тренутку (када је обрада заснована на сагласности), без утицаја на законитост обраде пре повлачења;
Право на притужбу надзорном органу – Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности (контакт подаци доступни на званичној интернет страници Повереника: poverenik.rs/sr-yu/naslovna.html).
8.2. Начин остваривања права: Захтев можете поднети путем електронске поште или поштом на контакт адресу Друштва:
Контакт е-маил (општи): info@polazakcom
Контакт е-маил за питања приватности: privatnost@polazak.com
Поштанска адреса: Љубљанска 32, Звездара, Београд
Ради заштите Ваше приватности, пре поступања по захтеву можемо затражити разуман доказ идентитета (нпр. потврду преко налога/е-маила са ког је извршена куповина или други примерен механизам идентификације).
8.3. Рокови поступања и накнаде: На захтев ћемо одговорити без непотребног одлагања, а најкасније у року од 30 дана од пријема захтева (иницијални рок); рок се може продужити за додатних 60 дана (додатни рок) када је то неопходно због сложености или броја захтева, о чему ћете бити обавештени пре истека инцијалног рока. Поступање по захтеву корисника/путника је без накнаде, осим ако су захтеви очигледно неосновани или претерани (укључујући и ситуације када се захтев учестало понавља), када можемо наплатити разумну накнаду (нужни административни трошкови пружања информације) или одбити поступање.
8.4. Ограничења права: Одређена права могу бити ограничена када је то неопходно ради:
испуњења законске обавезе Друштва,
остваривања или одбране правних захтева, или
заштите права и слобода других лица.
У наведеним случајевима, обрадом ћемо обухватити минималан потребан обим података.
8.5. Брисање налога и последице: Брисање корисничког налога можете затражити у сваком тренутку. Брисање налога не утиче на обраду и задржавање података који се чувају по законској обавези или у роковима из тачке 7, нити на информације које су већ анонимизоване.
Напомена: Трећа лица (путници за које је корисник унео податке ради куповине карте) могу и самостално оставрити наведена права из овог одељка чак иако нису директни корисници платформе Полазак.
9. Мере заштите података
Руковалац предузима све одговарајуће техничке, организационе и кадровске мере заштите, као и релевантне стандарде и најбољу праксу, ради заштите личних података од случајног или незаконитог уништења, губитка, измене, неовлашћеног откривања или приступа.
Мере које се примењују укључују:
Техничке мере – чување података на серверима унутар Европске уније (Франкфурт, Немачка), код реномираног цлоуд провајдера, заштита приступа административним конзолама и базама података путем вишефакторске аутентификације и ССХ кључева, употреба сигурних сервера и енкрипције података (ТЛС/ССЛ) ради заштите комуникације, фиреwалл и други сигурносни механизми ради спречавања неовлашћеног приступа, напада и малициозних активности (бруте-форце, ДДоС, порт-сцаннинг и сл.), редовно ажурирање софтверских решења, коришћење система за мониторинг и упозоравање у циљу детекције и превенције безбедносних инцидената, заштита од малициозних програма.
Организационе мере – ограничавање приступа подацима само овлашћеним лицима, примена аутентификације и контроле приступа запослених и партнера, редован бацкуп података на одвојеном серверу уз физичку заштиту и ограничен приступ, поступци за безбедно чување и брисање старих копија података (јасно дефинисани интерни акти и процедуре Руковаоца), уговорна обавеза поверљивости запослених и сарадника (едукација и подизање свести запослених о обавезама у вези са заштитом података), коришћење псеудонимизованих или анонимизованих података..
Процене ризика – редовно праћење, процена и унапређивање мера заштите у складу са технолошким развојем и идентификованим ризицима.
Упркос предузетим мерама, Руковалац напомиње да ниједан информациони систем или пренос података путем интернета не може бити у потпуности без ризика, али предузима све разумно очекиване мере како би се ризик свео на најмању могућу меру.
10. Измене и допуне Политике приватности
Руковалац задржава право да периодично мења и допуњује ову Политику приватности, како би је ускладио са законским изменама, препорукама надлежног органа или променама у сопственим пословним процесима.
Све измене ступају на снагу објављивањем ажуриране верзије Политике приватности на званичној интернет страници Руковаоца. Корисници ће бити на одговарајући начин обавештени о битним изменама (путем сајта или искачућег обавештења на платформи), а наставак коришћења услуга након објављивања измена сматраће се прихватањем нове верзије Политике приватности.
11. Ступање на снагу и примена
Ова Политика приватности ступа на снагу дана 29.08.2025. и примењује се од тог дана на сву обраду личних података коју врши Руковалац.
Политика приватности важи до њеног опозива или замене новом верзијом. Важећа и актуелна верзија Политике приватности увек ће бити доступна корисницима на интернет страници Руковаоца.
12. Политика колачића
12.1. Увод: Ова Политика колачића објашњава шта су колачићи, на који начин их користимо на платофрми Полазак, које врсте колачића се користе, као и права и могућности корисника у вези са њиховим подешавањима.
Политика се примењује заједно са Политиком приватности и чини њен саставни део. Циљ је да корисницима пружи јасне и транспарентне информације о технологијама праћења које користимо ради правилног функционисања Сајта, мобилних апликација и унапређења корисничког искуства и анализе употребе.
12.2. Шта су колачићи?: Колачићи су мале текстуалне датотеке које се чувају на уређају корисника (рачунар, мобилни телефон, таблет) када посети одређену интернет страницу. Они омогућавају препознавање уређаја приликом наредне посете и могу садржати различите податке, укључујући личне податке када је то неопходно за испуњење одређене сврхе (нпр. запамћена пријава, избор језика). Колачићи могу бити:
Привремени (сессион цоокиес) – бришу се након затварања интернет претраживача.
Стални (персистент цоокиес) – остају на уређају док не истекну или док их корисник не обрише.
12. 3. Врсте колачића које користимо: Руковалац користи следеће основне категорије колачића:
Неопходни колачићи – обезбеђују основне функције Сајта/мобилне апликације (нпр. додавање карата у корпу, процес плаћања, безбедност). Без њих коришћење платформе Полазак не може правилно да функционише и они се не могу искључити.
Статистички колачићи – помажу нам да разумемо како корисници користе платофрму Полазак (нпр. број посета, најпосећеније странице), што користимо за унапређење услуга.
Маркетиншки колачићи – користе се за праћење корисника кроз различите сајтове и приказивање огласа који су релевантни за њихове интересе.
12.4. Списак колачића и сврха коришћења: Платформа Полазак може користити колачиће који потичу:
од нас (фирст-партy цоокиес) – поставља их директно наш Сајт/мобилну апликацију ради обављања функционалности (нпр. чување сесије током куповине карте);
од трећих лица (тхирд-партy цоокиес) – постављају их партнери и пружаоци услуга (нпр. алати за аналитику или оглашавање).
Примери сврха због којих користимо колачиће:
да омогућимо корисницима додавање и куповину карата путем корпе,
да запамтимо изборе корисника (језик, валута, преференције),
да анализирамо интернет саобраћај на платформи Полазак и унапредимо услуге,
да прикажемо персонализоване огласе, уколико корисник да сагласност.
Информације о врстама колачића које користи Руковалац, укључујући сврху њихове употребе и могућност прихватања или одбијања појединих категорија (неопходни, статистички, маркетиншки), доступне су корисницима путем банера за колачиће који се приказује приликом посете сајту.
12.5. 5. Правна основа за коришћење колачића: Коришћење колачића заснива се на следећим правним основима:
Неопходни колачићи – обрађују се на основу нашег легитимног интереса да обезбедимо функционисање платформе Полазак и испунимо обавезе према корисницима.
Аналитички и маркетиншки колачићи – обрађују се искључиво на основу изричите сагласности корисника.
Корисник може у сваком тренутку да повуче дату сагласност путем подешавања колачића на платформи Полазак или кроз опције интернет претраживача, без негативних последица по могућност коришћења основних функционалности платформе Полазак.
12.6. Пренос података у иностранство: Колачићи трећих лица (нпр. Гоогле Аналyтицс, Гоогле Адс и слични алати) могу довести до преноса одређених података о коришћењу платформе Полазак у друге државе, укључујући државе ван Европског економског простора и Републике Србије.
У таквим случајевима предузимају се одговарајуће мере заштите, у складу са ЗЗПЛ, као што су:
уговорне клаузуле о заштити података,
техничке и организационе мере заштите,
примена механизама које предвиђају надлежна регулаторна тела.
12.7. Рокови чувања колачића: Колачићи се чувају различито, у зависности од њихове природе:
Колачићи сесије – бришу се аутоматски након што корисник затвори интернет претраживач.
Трајни колачићи – остају на уређају корисника до истека дефинисаног рока или док их корисник сам не обрише.
Трећа лица – рок чувања појединих колачића зависи од врсте колачића и одредјује га партнер чије услуге користимо. Детаљне информације о роковима чувања налазе се у политикама приватности наших партнера, а корисник у сваком тренутку може подесити или опозвати свој пристанак путем банера за колачиће.
У сваком случају, подаци прикупљени путем колачића чувају се само онолико колико је потребно за сврху за коју су прикупљени, након чега се аутоматски бришу или анонимизују.
12.8. Права корисника: Корисници имају следећа права у вези са коришћењем колачића и обрадом података:
право на информисаност о томе који се колачићи користе и у које сврхе,
право да дају или ускрате сагласност за употребу појединих колачића,
право да повуку дату сагласност у било ком тренутку,
право на приступ, исправку или брисање података обрађених путем колачића (у мери у којој се исти могу повезати са корисником),
право на приговор и подношење жалбе Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.
12.9. Измене Политике колачића: Руковалац задржава право да периодично мења и допуњује ову Политику колачића како би се ускладила са важећим прописима, техничким развојем и праксом.
Све измене ће бити објављене на платформи Полазак и ступиће на снагу даном објављивања, осим ако није другачије назначено.
Датум рецензије: 29.08.2025.