Prokop postaje glavna stanica Beograda

Od 1. jula 2018. godine dolazi do većih izmena železničkih linija, odnosno do modifikacija i promena u redu vožnje. Beograd centar - Prokop nakon gotovo 40 godina izgradnje zvanično postaje glavna železnička stanica Beograda, što uslovljava gašenje dve druge stanice. Predstavljamo vam novine koje ovakva odluka donosi i istražujemo kako će to uticati na putnike.
 

Prokop - glavna železnička stanica

Od 1.jula svi vozovi se sele na Prokop - kaže logika kada čujemo da Beograd dobija novu železničku stanicu. Ipak, da li je objekat koji ni posle 40 godina nije izgrađen ni u polovini planiranog gabarita zaista dorastao da predstavlja glavno mesto polaska i dolaska u glavni grad? Koliko je Prokop dobro saobraćajno povezan sa ostalim delovima grada da bi predstavljao novu ulaznu kapiju Beograda? Da li zastareli projekat stanice koji nema predviđen prostor ni za utovar automobila ima smisla izvoditi bez ikakve revizije?

Prema izmenjenom redu vožnje stanica Beogad centar - Prokop preuzima polaske koji su do sada saobraćali do Glavne železničke stanice na Savskom trgu. To podrazumeva gotovo sve međunarodne polaske, kao i nekoliko polazaka koji su saobraćali do Novog Sada, Subotice i Niša. Na Prokop će se takođe slivati svi vozovi iz Vršca, dok vozovi iz Zrenjanina nisu bili te sreće.

 

 

Izmene linija

* Vozovi Vršac - Beograd se produžavaju do Prokopa! Svi polasci će takođe stajati na stajalištima Pančevački most, Vukov spomenik i Karađorđev park. Stajanje voza na većim gradskim čvorištima će sigurno olakšati putnicima pristupačnost ovom vidu prevoza i generalno unaprediti ovu liniju.

* Vozovi Zrenjanin - Beograd saobraćaju samo do Ovče! Već ekstremno redukovani železnički saobraćaj u Banatu je sada još lošiji jer Zrenjanin i Kovačica gube direktnu vezu sa Beogradom. Na stanici Ovča je moguće presedanje na BG:voz za Batajnicu, ali ostaje nejasno koliko se velika ušteda postiže kada se linija koja ima samo dva polaska po smeru dodatno skrati. Loše stanje infrastrukture na zrenjaninskoj pruzi i obavezno presedanje u Ovči će sigurno odbiti i najveće entuzijaste da koriste ovaj vid prevoza.

* Jutarnji voz Niš - Beograd (03:06h) se produžava do Zemuna, odakle se za Niš vraća u 15:02h! Ipak, ovo nije nikakva prednost, ako se zna da voz od Rakovice (bez svraćanja do Prokopa) saobraća oko Sajma, Starim savskim mostom. To samo ukazuje na slabost Prokopa koji definitino još uvek nema dovoljan kapacitet da preuzme kompletan železnički saobraćaj, što ubuduće može da predstavlja kočnicu eventualnom uvođenju novih polazaka.

* Zbog kraćeg vremena putovanja između prokopa i Rakovice, odnosno Novog Beograda, vreme polazaka svih vozova je neznatno pomereno.

Aktuelne redove vožnje svih linija možete pretražiti na POLAZAK.RS

 

Odakle sve kreću vozovi u Beogradu

 

1) Većina vozova u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju polazi sa Prokopa.

2) Vozovi Beograd - Bar polaze iz Stanice Topčider. Jedino voz Subotica - Bar prolazi kroz Prokop.

3) Vozovi za Zrenjanin polaze sa stanice Ovča, dokle se može stići linijom BG:voza.

4) Iz Zemuna polazi voz za Niš u 15:02 časova, kao i voz za Sremsku Mitrovicu u 21:20 časova.

 

 

 

 

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.