Prepoznajte u 3 koraka da li je vaša kupovina putem interneta bezbedna!

Šta pomislite kada vam neko preporuči kupovinu bilo čega putem interneta? Sve više prodavaca svoju robu nudi u "web shop-ovima", a neke usluge poput avio prevoza i smeštaja odavno se kupuju "onlajn". Kod nas se, međutim, kupovini putem interneta prilazi polako i sa rezervom. Ipak, ovaj vid kupovina beleži konstantan rast, a virtualnih prodavnica je u Srbiji svakim danom sve više!

internet kupovina

 

Online prodaja autobuskih karata

U saradnji sa prevoznicima u međunarodnom saobraćaju već više od godinu dana se bavimo prodajom autobuskih karata za linije ka Austriji, Mađarskoj, Italiji, Makedoniji, Švajcarskoj i Crnoj Gori. Iako su naši putnici na samom početku pretežno bili stranci, vremenom se procenat domaćih putnika u kupovini autobuskih karata povećava. Ipak, s vremena na vreme dobijemo poneko pitanje o sigurnosti kupovine karata putem interneta, o mogućnošču reklamacije i pouzdanosti servisa uopšte. Zbog toga smo rešili da sa vama podelimo par saveta o tome kako da brzo prepoznate da li je bezbedno da uslugu ili proizvod kupite putem interneta, bilo da je u pitanju autobuska karta ili igračka za dete.

 

Kupovina putem interneta – bezbednost u 3 koraka:

Prošle godine smo se takođe bavili dilemama koje muče korisnike u vezi sa bezbednom kupovinom, a sada vam sugerišemo koja tri elementa web sajta treba obavezno da proverite pre nego što se odlučite za kupovinu:

 

1. Sigurnost sajta

Pogledajte da li web adresa na kojoj hoćete da izvršite kupovinu sigurna. Jednostavno, levo od web adrese proverite da li postoji zelena oznaka “Secure”. Ova oznaka potvrđuje da su svi vaši podaci, pa i šifre i brojevi kreditnih kartica kojima vršite plaćanje – bezbedni.

sigurnost sajta

2. Uslovi korišćenja

Da li vam je web prodavnica u nekom delu sajta stavila na uvid uslove korišćenja? Ovde treba do detalja da bude objašnjeno na koji način možete uslugu ili proizvod da kupite, koji je postupak u slučaju reklamacije, zaštita vaših ličnih podataka i sve ono što definiše odnos između vas, kao kupca, i prodavca.

 

3. Korisnička podrška

Proverite da li vam je na raspolaganju korisnička podrška. Da li postoji puzdan e-mail ili telefon putem kog možete kontaktirati prodavca i u najboljem slučaju razgovarati sa živim čovekom, a ne automatskom sekretaricom.


Ne zaboravite, kada kupujete na internetu imate potpuno ista prava kao kada kupujete u bilo kom supermarketu ili u prodavnici iz komšiluka. Zaštićeni ste Zakonom o zaštiti potrošača, koji jednako važi i za "offline" i "online" prodavnice.  

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.