Česta pitanja

1.  ŠTA JE POLAZAK?

Polazak nudi:

·        Red vožnje autobusa u Srbiji (prigradski, međugradski i međunarodni)

·        Red vožnje vozova (prigradske železnice BG:voz, međumesni i međunarodni)

·        Rezervaciju i kupovinu autobuske karte putem interneta

Polazak nije prevoznik, već nezavisan portal koji vam omogućava brži i jednostavniji pristup informacijama i uslugama registrovanih prevoznika. Sve informacije i usluge pružamo po potpuno istim uslovima kao i prevoznik.

 2.  KAKO MOGU DA IZVRŠIM KUPOVINU AUTOBUSKE KARTE?

Kupovina autobuske karte preko naše platforme je moguća direktno preko pretraživača www.polazak.rs i preko android aplikacije Red vožnje.

3. KAKO DA IZABEREM DATUM POVRATKA?

U pretragu unesite željenu destinaciju i datum polaska. Kada iz liste izaberete polazak koji vam odgovara i kliknete na cenu otvoriće vam se nova stranica gde možete odabrati datum i vreme povratka. Kada to učinite, cena će se automatski promeniti da uračuna povratak. 

4.  NA KOJI NAČIN MOGU DA PLATIM KARTU?

Plaćanje karte je moguće na dva načina: 

·        Platnom karticom: Bićete preusmereni na sajt pružalaca usluge elektronske trgovine, gde je potrebno da unesete podatke sa platne kartice i tako završiti plaćanje. Potom ćete dobiti obaveštenje elektronskom poštom o uspešnoj ili neuspešnoj transakciji od pružaoca usluge elektronske kupovine, kao i potvrdu o rezervaciji u slučaju uspešne transakcije od sajta Polazak.

·        Poštanskom uplatnicom: Ukoliko odaberete ovaj vid plaćanja, dobićete na e-mail uputstvo za uplatu sa primerom popunjene uplatnice. Da biste završili kupovinu, neophodno je da uplatu izvršite u roku od 48 sati, jer istekom roka rezervacija prestaje da važi. Svaka uplata mora biti evidentirana pre naznačenog vremena polaska i do tada mora postojati dokaz o uplati.

5.  DA LI JE NEOPHODNO DA ODŠTAMPAM KARTU?

Većina prevoznika ne zahteva štampanje autobuske karte - dovoljno je pokazati kartu u PDF formatu sa mobilnog uređaja. Karte za koje nije neophodno štampanje su pri kupovini označene plavima banerom: "E-karta - nije potrebno štampati.". Ukoliko ovaj baner nije prikazan prilikom kupovine, štampanje karte je obavezno.

6.  ŠTA JE NEOPHODNO DA POKAŽEM PREVOZNIKU PRI POLASKU NA PUTOVANJE?

Pri kontroli karata, neophodno je da pokažete kartu sa mobilnog uređaja ili odštampanu i po potrebi identifikacioni dokument (ličnu kartu ili pasoš). 

7. DA LI JE CENA KOJU VIDIM PORED POLASKA KONAČNA ILI MOGU DA OČEKUJEM NEKE DODATNE TROŠKOVE?

Cena karte koju vidite pored polaska je konačna i ništa osim toga Vam neće biti dodatno naplaćeno putem platforme Polazak. Naglašavamo da su cene obično različite za različite kategorije putnika (deca, studenti, odrasli, penzioneri), te se menjaju u skladu sa vašim odabirom kategorije. Na nekim stanicama se naplaćuje stanična usluga koja nije uračunata u cenu autobuske karte. Za informacije o staničnim uslugama možete kontaktirati stanice direktno. Na našoj platformi možete pronaći i kontakt podatke autobuskih stanica.

8.  DA LI KARTE NA SAJTU POLAZAK KOŠTAJU ISTO KAO KOD PREVOZNIKA?

Da! Karte preko sajta Polazak možete kupiti po potpuno istim cenama i uslovima koje nudi prevoznik na svojim prodajnim mestima.

 9.  ZAŠTO NE VIDIM CENU KARTE?

Za polaske kod kojih nije istaknuta cena karte, još uvek ne vršimo prodaju, te nemamo uvid u tarife. Svakodnevno radimo na proširenju ponude i saradnje sa prevoznicima i u cilju nam je da vam što pre stavimo na raspolaganje sve karte.

10.  ŠTA ZNAČI OBAVEŠTENJE “ZATVORENA PRODAJA”?

Ovo označava da je predviđeno vreme za kupovinu karte za željeni termin isteklo. Možete nas kontaktirati putem email adrese info@polazak.com kako bismo proverili da li je ostalo još slobodnih sedišta.

11. DA LI MOGU DA BIRAM SEDIŠTE U AUTOBUSU?

Prevoznik automatski dodeljuje prvo slobodno sedište. Ukoliko imate specijalan zahtev, možete nam se obratiti putem email adrese info@polazak.com i potrudićemo se da Vam izađemo u susret u skladu sa mogućnostima.

12.  DA LI MOGU DA PROMENIM DATUM PUTOVANJA, ODUSTANEM OD PUTOVANJA I DA LI ĆE MI BITI VRAĆEN NOVAC?

U slučaju odustajanja od kupovine za povraćaj sredstava ili izmene rezervacije, putnik je dužan da podnese zahtev putem elektronske pošte na adresu: rezervacije@polazak.com

U slučaju da putnik odustane od putovanja u roku do 48 sati pre polaska, ima pravo na nadoknadu od 80% vrednosti karte. Ukoliko do odustajanja dođe u roku kraćem od 48 sati pre polaska, karta se smatra iskorišćenom. Izmena vremena polaska moguća je do 24 sata pred polazak..Više detalja o uslovima korišćenja možete pogledati ovde.

13. KOJI JE POSTUPAK U SLUČAJU REKLAMACIJE?

Svaki korisnik usluge Polazak ima pravo na reklamaciju. Opšte reklamacije o radu sajta Polazak i Aplikacije, o prikazanim podacima ili sadržaju naših sajtova korisnici mogu uputiti preko Kontakt menija na sajtu ili putem elektronske pošte na adresu info@polazak.com

Za dodatne informacije u slučaju reklamacije vezane za rezervaciju i kupovinu karata, putnik se može obratiti putem telefona 063/471-119.
 
Ukoliko putnik ima bilo kakav problem sa kartom poput pogrešno unetih podataka, nedobijanja karte putem elektronske pošte i slično, dužan je da se odmah obrati prodavcu radi ispravke greške, odnosno rešavanja problema. Ukoliko putnik nije podneo zahtev ili primedbu pre vremena polaska autobusa, naknadni prigovori neće biti uvaženi.

14.  KAKO DA SE REGISTRUJEM I ZAŠTO?

Registrovanje je jednostavno i veoma praktično za putnike. Kao registrovani korisnik možete da sačuvate listu omiljenih relacija, pregledate istoriju svoje pretrage, imate stalan uvid u prethodno kupljene karte i kupovinu izvršite brže od neregistrovanih korisnika. Takođe, kao registrovan korisnik moći ćete putem mejla da primate obaveštenja u vezi sa novostima na našoj platformi. U slučaju da ne želite da primate obaveštenja, sa naše mejling liste se možete odjaviti u bilo kom trenutku. 

15.  DA LI MOGU DOBITI FISKALNI RAČUN NA IME PRAVNOG LICA?

Naravno! Potrebno je samo da pri kupovini u polje Kontakt informacije upišete naziv firme i PIB, nakon čega automatski dobijate račun na ime navedenog pravnog lica.

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.